Τεχνικές διδασκαλίας
- Να πηγαίνετε νωρίτερα, αλλά μην διακόψετε την τάξη που κάνει μάθημα.
- Να είστε ενθουσιώδης και φιλικός. Να χρησιμοποιείτε τα ονόματα των μαθητών. Θα το εκλάβουν ως ένα δείγμα σεβασμού προς το πρόσωπό τους και προσωπικού ενδιαφέροντος από μεριάς σας. Πείτε στους μαθητές να γράψουν τα ονόματά τους, σε μια καρτέλα και να την τοποθετήσουν μπροστά τους.
- Να είστε ο εαυτός σας. Μιλήστε στους μαθητές για τις φιλοδοξίες τις οποίες είχατε και για το πώς καταλάβατε την τωρινή σας θέση. Μην επιτρέψετε ο όποιος σκεπτικισμός ή αδιαφορία από πλευράς μαθητών να επηρεάσει αρνητικά τον ενθουσιασμό σας.
- Να κάνετε ανασκόπηση των βασικών σημείων, που επιθυμείτε να επισημάνετε.
- Να χρησιμοποιήσετε παραδείγματα από την εμπειρία σας ή αυτά των μαθητών και αποφύγετε τη χρήση οποιωνδήποτε στερεοτύπων.
- Να αποφεύγετε να «βγάλετε λόγο», υποδεχθείτε θετικά ερωτήσεις που προέρχονται από τους μαθητές, και να τους υποβάλλετε ερωτήσεις, ώστε να διατηρήσετε τους μαθητές ενεργούς και δραστήριους. Δώστε τους εναύσματα, εάν δεν ανταποκρίνονται, αλλά αποφύγετε να απαντάτε εσείς στις ερωτήσεις που τους κάνετε. Προσπαθήστε να ενεργοποιήσετε όσους περισσότερους μαθητές είναι δυνατό, αλλά σποραδικά να απευθύνεστε σε αυτούς τους μαθητές που δεν σήκωσαν το χέρι τους.
- Να μιλάτε έτσι, ώστε να είστε κατανοητοί από τους μαθητές, αλλά μην υποβιβάζετε το επίπεδό σας, όταν απευθύνεστε στους μαθητές.
- Μην σχολιάζετε αρνητικά καμία ερώτηση των μαθητών. Όλες οι ερωτήσεις αξίζουν μία ειλικρινή απάντηση. Αν δεν γνωρίζετε κάποια απάντηση, πείτε το και προσφερθείτε να τη βρείτε για το επόμενο μάθημα.
- Αποφύγετε να ασκήσετε κριτική ή να απορρίψετε λανθασμένες απαντήσεις των μαθητών. Αντίθετα, καθοδηγήστε τους μαθητές σε μία απάντηση επεξηγώντας την ερώτηση που έχετε διατυπώσει.
- Δώστε γενικές οδηγίες πριν να χωρίσετε την τάξη σε μικρές ομάδες.
- Κυκλοφορείτε ανάμεσα στους μαθητές (στην τάξη) για να απαντάτε στις απορίες τους και βεβαιωθείτε ότι οι μαθητές εξακολουθούν να διατηρούν το ενδιαφέρον τους.
- Πληροφορηθείτε για την πολιτική του σχολείου σχετικά με τους επισκέπτες.
- Ζητήστε συμβουλές από τον καθηγητή. Σεβαστείτε την «εξουσία» και την εμπειρία που έχει αποκτήσει από την τάξη.
- Να θυμάστε ότι υπεύθυνος για την πειθαρχία στην τάξη είναι ο καθηγητής.
- Προσαρμόστε την παρουσίασή σας ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών και του καθηγητή.
- Σε οποιαδήποτε επαφή με κάποιον μαθητή βεβαιωθείτε ότι ο καθηγητής είναι παρών, ίσως και κάποιος άλλος εκπρόσωπος του σχολείου.
- Να προβαίνετε σε ανασκόπηση των παραπάνω τεχνικών. Να γνωρίζετε ότι οι μαθητές θα σας θυμούνται, γιατί νοιαζόσασταν γι’ αυτούς, ήσασταν σωστά προετοιμασμένος και πρόθυμος σε ειλικρινή επικοινωνία.